02 december 2012

Jazzköket

Kajsa-Tuva, Fia och Stoffe Andersson har startat upp det gemytliga Jazzköket i Potatisbarens gamla lokaler, såväl Sport och Motion har huserat på denna bakgård i centrala Östersund.

Underbart skön välkomnande atmosfär, jag som är gammal Brunkullastammis från den tiden på 80 talet då man köpte varm macka med ananas i små vita formar och disken med glasluckor låg rakt fram då man klev in så känns konceptet igen lite lite och är så rätt. Det är det varma ombonade, udda möbler, böcker, tavlor och små inredningsfinesser både här och där. Det känns som att komma hem till någon helt enkelt. Tusen gånger mysigare än Potatisbaren som jag eg aldrig fick någon kläm på.

Ikväll lirade Micke Mojjo m gäng och trogne Bosse fanns på scen i en ny konstellation musiker än vad jag tidigare sett honom med. En go varm kram bjöd han på efter det hela. Skönt gung under hela kvällen. Måns skulptör tillika kock och mycket nära vän med mitt Marieby-gäng fixade goda tilltugg i köket. En härlig tapastallrik med Jämtländsk öl slank ner utan problem. En skål med nykokta musslor, bröd och aioli satt där den skulle!

Kort sagt en mycket mycket trevlig kväll och där dök upp många gamla kända ansikten jag inte sett på länge - härligt. =)

Passa på och besök Jazzköket. Om det bara är för att njuta lite musik, äta frukost ( öppet 7-10 för frukost ) lunch, kvälläta, foodjam där du provar på en meny bestående av olika rätter ( ca 6 rätter ) eller bara slinker in för ett häng i soffan med en god latte så kommer du trivas här. Bara det faktum att man köper in hela djuret och använder allt på menyn tycker jag är värt så mycket att många borde äta här bara för detta faktum. Lokala råvaror och närproducerat. Underbart.

Jag önskar dem all lycka!

Jazzköket välkomnar varmt och gemytligt

Musslor nykokta för kvällen




Jämtlands bryggeri bjuder upp till dans

Jordnära Meny , bröd med riktigt smör känns super! 

Micke Mojjo, Bosse och gänget gav oss skönt gung. 

1 kommentar:

Tusen tack för att ni lämnar mej en hälsning! Det är kommentarerna som gör bloggen levande. Vill du skriva en rad men inte har ngn egen blogg, välj alternativen "namn" el "anonym" + "publicera". Fyll sedan i den lilla koden som visas i rutan ♥